Nu faci ce vrei cu mașina ta Tesla. Ce se ascunde în contractul de achiziție, poți ajunge la tribunal
Compania Tesla a adăugat o secțiune vizavi de Cybertruck, în contractul său de cumpărare, înaintea primelor livrări din 30 noiembrie.
O nouă clauză „Cybertruck Only” din contractul de cumpărare al Tesla stipulează că cumpărătorii nu își pot vinde noul vehicul în primul an decât dacă au permisiunea explicită din partea producătorului auto. În caz contrar, pot fi dați în judecată. Compania tocmai și-a actualizat acordul de comandă pentru autovehicule înaintea primelor livrări Cybertruck, despre care a spus luna trecută să vor începe să le vândă pe 30 noiembrie.
Condiții impuse de Tesla
În conformitate cu condițiile care au circulat pe rețelele de socializare în acest weekend, Tesla afirmă că „poate solicita măsuri de injoncțiune pentru a preveni transferul titlului de proprietate al vehiculului” dacă cumpărătorii încalcă prevederile sale de revânzare sau poate „cere daune de la cumpărător în valoare de de 50.000 de dolari sau valoarea primită ca contraprestație pentru vânzare sau transfer, oricare dintre acestea este mai mare”.
Termenii avertizează, de asemenea, că revânzătorilor ofensivi li se poate interzice să cumpere vehicule de la Tesla în viitor.
Tesla spune că poate acorda excepții unor persoane care doresc să-și vândă Cybertruck-ul în primul an, dar trebuie să obțină acordul scris. Dacă compania este de acord, fie va cumpăra mașina înapoi la un preț redus – scăzând 0,25 USD pe milă parcursă, plus uzura și costul oricăror reparații necesare – sau va permite proprietarului să vândă camionul unei terțe părți.
Cybertruck de la Tesla este lansat doar unui număr mic de clienți selecționați la început și nu va intra în producție de masă până în 2024, așa că, firește, compania încearcă să împiedice „bișnița” celor care doresc să profite de raritatea vehiculului.
Adevărul despre CyberTruck: de ce a întârziat atât de mult lansarea
Un raport de inginerie centrat pe un design CyberTruck timpuriu a fost divulgat, dezvăluind că autocamioneta electrică și-a început viața cu defecte elementare de design auto, de la o cabină în care intră apa până la frâne defectuoase și o direcție groaznică.
Un inginer auto a comentat că neglijările au fost „uimitoare” și că defectele de design erau provocări rudimentare de proiectare pe care fiecare producător de mașini ar fi trebuit să le rezolve cu ușurință.
Vezi și: Tesla își schimbă strategia: Ce se întâmplă cu prețurile pentru mașinile electrice
După scandalul Tesla Files care a ajuns în mâinile unei publicații germane, jurnaliștii și părțile interesate au căutat și alte informații interesante despre evenimentele din operațiunile de zi cu zi ale producătorului auto american. Printre datele scurse s-a numărat un raport de inginerie referitor la o versiune „alfa” timpurie a Cybertruck, potrivit WIRED, iar raportul poate explica de ce camioneta electrică a durat atât de mult să apară pe piață.